Formació: “Millora la comercialització a partir de l’anàlisi de mercat”
Sessió pràctica i avançada per a cooperatives en fase de consolidació que volen optimitzar les seves decisions comercials a partir d’una millor anàlisi de mercat. Es treballaran eines d’investigació qualitatives i quantitatives, tècniques per formular preguntes útils i estratègies per interpretar dades pròpies i externes per detectar noves oportunitats.
A càrrec de Júlia Gracia, de Facto cooperativa.
Objectius:
Millorar la capacitat d’anàlisi de mercat en cooperatives consolidades; Aprendre a dissenyar preguntes estratègiques per obtenir informació realment útil per a la presa de decisions comercials; Saber combinar diferents tècniques d’investigació (qualitatives i quantitatives) adaptades a contextos de creixement;Identificar oportunitats de diversificació, millora de serveis o nous segments de mercat.
Continguts:
– Tipologies d’investigació de mercat per a cooperatives en fase de consolidació (exploratòria, descriptiva, causal i predictiva).
– Fases d’un estudi de mercat: definició de problema, objectius, mostreig, recollida de dades i anàlisi.
– Tècniques avançades de recollida d’informació (focus groups, enquestes, anàlisi de dades internes, test A/B, etc.).
– Com formular preguntes estratègiques per obtenir insights accionables.
– Disseny pràctic d’un mini qüestionari aplicat a un cas real de les cooperatives participants.
Data:
17/09/2025
Durada:
15h a 17h
Entitat:
Coopolis
Localització:
Online
Preu:
Gratuït
